ALGEMENE VOORWAARDEN / AVG
Artikel 1: BEGRIPSOMSCHRIJVINGEN:
1. Opdracht:
een afspraak tot opdracht, waarbij de kattengedragstherapeut zich verbindt ten
aanzien van de klant om een gedragstherapeutische behandeling in te stellen ten
behoeve van de kat(ten) van die klant.
2. Gedragstherapeutische behandeling: het opmaken van een anamnese, een
gedragsbeoordeling, het vaststellen van een therapie en het zo breed mogelijk
begeleiden hiervan en het adviseren en/of informatie verschaffen aan de klant
inzake het uit te voeren behandelplan.
3. Kattengedragstherapeut: degene die in opdracht van de klant een
gedragstherapeutische behandeling voor zijn of haar katten instelt.
4. Klant: eigenaar van de kat of de rechtmatige aanbieder, die de
kattengedragstherapeut inschakelt en daartoe opdracht geeft inzake het
ongewenste gedrag van zijn/haar kat.
5. Contractperiode: de overeengekomen duur van de opdracht.
Artikel 2: TOEPASSELIJKHEID:
1. Deze
algemene leveringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle opdrachten, welke
door de klant zijn gegeven en door de kattengedragstherapeut zijn aanvaard,
conform artikel 2 lid 2.
2. Overeenkomst van opdracht komt tot stand doordat partijen mondeling of
schriftelijk een afspraak maken tot het instellen van een gedragstherapeutische
behandeling.
Artikel 3: RANDVOORWAARDEN:
1. De klant
dient, voor zover zijn mogelijkheden het toelaten, de aanwijzingen van de
kattengedragstherapeut op te volgen.
2. De klant dient, voor zover zijn mogelijkheden het toelaten, tijdens de
gedragstherapeutische behandeling gebruik te maken van de door de
kattengedragstherapeut voorgestelde hulpmiddelen in verband met de veiligheid
van de klant, kattengedragstherapeut en omgeving.
3. Toezeggingen, in welke zin dan ook, gedaan door de kattengedragstherapeut
worden, indien niet schriftelijk bevestigd, geacht niet te zijn gedaan.
4. Katten, welke een gedragstherapeutische behandeling ondergaan, worden geacht
ingeënt te zijn tegen overdraagbare ziekten middels gangbare periodieke
entingen via een dierenarts.
5. De kattengedragstherapeut gaat er van uit dat de klant de waarheid spreekt
betreffende de gezondheidsstatus van de kat(ten) en gaat ervan uit dat de klant
geen informatie achterhoudt betreffende de conditie van de kat(ten).
Artikel 4: CONTRACTPERIODE:
1. De
contractperiode voor een gedragstherapeutische behandeling bestaat uit 1
consult aan huis bij de klant en 3 maanden telefonische en/of schriftelijke
begeleiding voor het probleemgedrag van de oorspronkelijke hulpvraag van de
klant aan de kattengedragstherapeut.
2. De overeenkomst eindigt van rechtswege na het verstrijken van de
contractperiode zonder dat opzegging door één van de partijen is vereist.
3. Na overeenstemming van partijen is tussentijdse beëindiging mogelijk. De
kattengedragstherapeut. zal nimmer verplicht zijn de klant schade te vergoeden
die het gevolg is/zou kunnen zijn van bedoelde beëindiging.
Artikel 5: TARIEVEN EN BETALING:
1. Door het
geven van de opdracht tot een gedragstherapeutische behandeling, heeft de
kattengedragstherapeut door het verlenen van diensten, aanspraak op een
vergoeding, waarvan het tarief bij de afspraak tot opdracht wordt vermeldt.
2. De tarieven van de vergoeding zijn inclusief BTW en terug te vinden op de
website.
3. Het tot stand komen van de overeenkomst van opdracht, conform artikel 2 leidt
altijd onverkort tot de verplichting tot betaling.
4. 50% van de vergoeding dient voor de dag van het consult consult voldaan te
worden en de andere 50% dient binnen 14 dagen na ontvangst van het therapieplan
te zijn voldaan.
5. Annulering door klant van gemaakte afspraken zal door de gedragstherapeut
worden aanvaard mits de afspraken uiterlijk 24 uur voor het geplande huisbezoek
worden afgezegd.
6. Indien de klant een gemaakte afspraak eenzijdig opzegt, blijft de
betalingsverplichting tot stand.
7. Bij een door kattengedragstherapeut aanvaarde annulering binnen 24 uur voor
aanvang van de betrokken afspraak, zonder nieuwe afspraak, worden
administratiekosten in rekening gebracht zoals vermeld op de website.
8. Indien de klant de gemaakte afspraak annuleert in verband met ziekte of
overlijden van de kat of andere zaken van overmacht, worden eventueel vooruit
betaalde kosten onder inhouding van 10% administratie- en organisatiekosten
gerestitueerd.
9. Indien de kattengedragstherapeut door overmacht of omstandigheden wordt
gedwongen een afspraak te annuleren, zal getracht worden de klant daarvan
tijdig telefonisch op de hoogte te brengen. Aan het onverhoopt niet ontvangen
van bericht van annulering kunnen geen rechten worden ontleend.
Artikel 6: AANSPRAKELIJKHEID:
1. De
kattengedragstherapeut gaat een inspanningsverplichting aan jegens de klant en
kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het uitblijven van door de klant
gewenste resultaat. Daarentegen zal de kattengedragstherapeut in alle
redelijkheid haar uiterste best betrachten om het gewenste resultaat bij de
gedragstherapeutische behandeling te bereiken. Bij het uitblijven van het
gewenste resultaat blijft onverkort de betalingsverplichting bestaan.
2. De gedragstherapeut is niet aansprakelijk voor ziekten en/of (vermeende)
gebreken, mentaal of fysiek, welke het dier mogelijk oploopt tijdens of
tengevolge van de gedragstherapeutische behandeling.
3. Deelname door klant aan gedragstherapeutische behandeling gebeurt op eigen
risico en verantwoordelijkheid. De klant blijft te allen tijde aansprakelijk
voor het gedrag van zijn/haar dier(en).
4. Klanten worden geacht een aansprakelijkheidsverzekering voor derden (WAP)
afgesloten te hebben, welke ook voor zijn/haar dier geldig is.
Artikel 7: EIGENDOMSRECHT:
1. De
gedragstherapeut behoudt zich alle intellectuele- en industriële
eigendomsrechten voor die bij het uitvoeren van de opdracht inzake methoden,
therapie en hulpmiddelen in de meest brede zin zijn ontwikkeld.
2. Alle door de kattengedragstherapeut verstrekte therapieplannen, adviezen,
richtlijnen, hand-outs en aanbevelingen zijn uitsluitend bestemd voor gebruik
inzake de gedragstherapeutische behandeling en mogen niet zonder voorafgaande
schriftelijke toestemming van de kattengedragstherapeut worden gekopieerd,
openbaar gemaakt of worden gedeeld met derden.
Artikel 8: KLACHTEN:
1. Klachten
dienen schriftelijk te worden ingediend binnen 7 dagen na ontvangst van het
therapieplan.
2. Indien de kattengedragstherapeut de klacht terecht vindt, heeft deze ten
allen tijde het recht om:
a. De prestatie bij te stellen en alsnog op correcte wijze uit te voeren
b. Het door de klant betaalde bedrag terug te storten
Artikel 9: AVG/PRIVACY STATEMENT
1. De kattengedragstherapeut zal alle aan haar verstrekte informatie als vertrouwelijk beschouwen voor zover dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
2. De gedragstherapeut zal eventueel gemaakt video of fotomateriaal niet gebruiken voor andere doeleinden dan de gedragstherapeutische behandeling zonder schriftelijke toestemming van de klant.
3. De kattengedragstherapeut houdt zich het recht voor overleg te plegen met andere deskundigen op het gebied van diergedrag zoals collega gedragstherapeuten en dierenartsen. Bij dit overleg wordt de privacy van de klant gewaarborgd.
4. Alleen de gedragstherapeut ziet en verwerkt uw persoonlijke gegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de Kattengedragstherapie. Deze persoonlijke gegevens bestaan uit uw naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en e-mailadres.
5. De informatie die u aan De gelukkige huiskat verstrekt is strikt vertrouwelijk en is beschermd onder de Algemene Verordening Gegevensverwerking. De door u aan De gelukkige huiskat verstrekte informatie worden niet gedeeld met derden.
6. Voor een huisconsult voor de gedragstherapie voor katten, hebben wij uw naam, adres, woonplaats en telefoonnummer nodig. Uw mobiele telefoonnummer gebruiken wij om u via telefonisch contact of Whatsapp te coachen gedurende het traject van de gedragstherapie. Uw e-mailadres wordt gebruikt voor het toezenden van, de algemene voorwaarden, de vragenlijst voor gedragstherapie, het behandelplan voor uw kat en de facturen.
7. Maakt u geen gebruik van onze diensten, dan bewaren wij uw gegevens niet.
8. Wanneer u geld aan De gelukkige huiskat overmaakt om een betaling te voldoen, zien wij uw bankrekeningnummer en uw naam op onze bankrekening.
9. De door u ingevulde vragenlijst, de facturen en het behandelplan worden gedurende 15 jaar bewaard.10. De vragenlijsten worden door uzelf ingevuld en teruggemaild, dus u heeft altijd zelf uw gegevens bij de hand.
11. Na de periode van de gedragstherapie worden ook alle Whatsapp berichten door ons gewist.
10. COOKIE BELEID
Ons cookie beleid vind u hier